Zarządzanie Zmianą – Totalna Koherencja

logo

Zarządzanie zmianą – Totalna Koherencja

Cel – co postanawiasz osiągnąć poprzez zmianę?
Cel wyższego rzędu – jaki jest cel Twojego celu?
Serce i dusza – co mówią Twoje uczucia, czy czujesz komfort duchowy?
Plan – Jak chcesz to zrobić? Jakie decyzje podejmujesz?
Narzędzia – czym, jakimi procesami postanawiasz to zrobić?

 

Dlaczego ten program jest inny od powszechnych programów zarządzania zmianą:

  • Obok skutecznych narzędzi procesowych otrzymasz „narzędzia serca i duszy”.
  • Połączenie obu tych sfer da Ci pełen obraz i pozwoli na przeprowadzenie efektywnej, głębokiej zmiany.
  • Nauczysz się kontaktować ze swoja intuicją i wspierać decyzje biznesowe.
  • Dowiesz się, dlaczego decyzje z duszy wsparte umysłem i analizą są prawdziwie efektywne w długiej perspektywie.
  • Dowiesz się, dlaczego, jako przełożony jesteś kluczowym ogniwem i motorem zmiany i czego potrzebujesz, aby przeprowadzić zmiany efektywnie.

Artykuł – Jak Twoja dusza i serce wspiera zmianę w firmie.

 

Program

 

1. Czym jest zmiana w firmie:

  • 4 rodzaje zmian w firmie.
  • Oczywistości – rynek, konkurencja, czynniki zewnętrzne – jako powody do zmiany.
  • Mniej oczywiste i zauważalne powody do zmiany – czym są i jak je zidentyfikować wewnątrz Twojej organizacji.
    • Ukryte relacje i nieuświadomione schematy postępowania – Jak je odkryć sercem?
    • Pozarynkowe symptomy, które mówią nam – czas na zmiany w firmie.

2. Kiedy i jak przeprowadzać zmianę – czynniki krytyczne w wejściu w zmianę w firmie:

  • Pułapki „przywiązania” – po czym poznać, że organizacja i pracownicy są przywiązani do „starego” (narzędzia serca i narzędzia biznesowe).
  • Strefa komfortu – czyżby? A może strefa złudnego bezpieczeństwa, obaw, „wygody” i konformizmu?

3. Przygotowanie do procesu zmiany:

  • Co chcesz zmienić, po co chcesz to zmienić, jak chcesz to zmienić?
  • Jakie cele chcesz osiągnąć wchodząc w zmianę?
  • Czym są cele wyższego rzędu, cele z serca i jak je uwzględnić w procesie zmiany?
  • Fundamenty zmiany – wartości, zaufanie, motywacja – czy na tym opierasz zmianę?
  • Łańcuch zmiany – od czego zacząć? – Zacznij od siebie, od spojrzenia w lustro – może boleć, ale daje.
  • Powolny proces, czy szybki ruch?
  • Prosto, prosto, prosto, ale nie prościej.

4. Narzędzia biznesowe i „narzędzia duchowe” – razem wesprą proces zmiany:

  • Rola uczuć – jak rozpoznasz głębokie uczucia, które nigdy Cię nie zawiodą?
  • Czym jest „przestrzeń serca” i jak pomoże Ci w podejmowaniu decyzji biznesowych?
  • Wszystko masz w sobie – siła Twojej intencji, siła Twoich wartości.
  • Biznesowe modele wdrażania zmiany:
    • Model Foppa – 7 etapów wdrożenia zmiany.
    • Model Kottera – przełamywanie oporu.
    • Model Lewina – zmiana starych struktur, nawyków, w nowe.
  • Jak połączyć działania z serca i duszy z poszczególnymi modelami? Dlaczego to połączenie da prawdziwą, dogłębną zmianę.

5. Rola przełożonego w procesie zmiany:

  • Menedżerowie i szefowie rożnych szczebli jako liderzy zmiany.
  • Jak przygotować menedżerów do zmiany – redefinicja roli menedżerskiej w kontekście połączenia serca i procesów.
  • Jak własne motywacje, cele, ukryte motywy, wartości osobiste menedżerów wpływają na efekty zmiany w firmie.
  • Komunikacja szefa w procesie zmiany.

6. Będzie opór – to dobrze:

  • Czym jest zjawisko oporu w procesie zmiany.
  • Opór bierny i aktywny w procesie zmiany – jak rozpoznasz?
  • Jak zapobiegać i niwelować opór w organizacji?
  • Wymierne i policzalne finansowo skutki oporu emocjonalnego.
  • 4 fazy zmiany i jak działać w każdej fazie – kwestionariusz i praktyczne narzędzia, algorytmy postępowania, z duszy i umysłu.

7. Wdrożenie procesu zmiany:

  • Planowanie nowych procesów.
  • Egzekucja nowych działań, standardów, procesów.
  • Konsekwencja w działaniu. Wybieraj to samo.